уторак, 28. фебруар 2017.

Predizborna gužva u autobusu gradskog saobraćaja

Beogradski špic je teško objasniti ako ga niste doživeli. Svi negde krenuli pa se zaglavili. Kolona uvek ispred vas a sviraju samo oni iza vas. Tako je ako ste motorizovani učesnik u beogradskom saobraćaju. Ja imam sreću da me drugi voze kao i moju decu, znači nas četvoro, pride još jedan ranac, jedno ćebe koje je u rancu, dve-tri igračke i par crteža izuzetne umetničke vrednosti jer su poklon od drugara a koji moraju da se nose u ruci da se ne gužvaju. Mi  smo jedna vrlo neorganizovana gomila koja bi da zauzme četiri mesta u autobusu gradskog prevoza pa još u vreme špica.

Klackamo se mi tako svaki dan po kiši, snegu, vrućini i polako rastemo pa sad možemo sami da sedimo. Dok oni sede, mama stoji i budno motri. Dobro ne baš svi, jedno još uvek mora da se drži. Ponekad svi stojimo. Mislite da je to čudno? Nije. Evo danas smo stajali i to nas dvoje na stepenicama. Sad se pitate kako držati toliku decu, tj. njih troje a dve ruke. U pitanju je jedna teorema koja još nije dokazana a ja sam na dobrom putu da je dokažem, da sa trećim detetom majci izraste treća ruka. Meni sigurno jeste, jer je okidač za ovaj fenomen vožnja gradskim autobusom. A ja sam redovno izložena ovom odlučujućem faktoru. Danas čak nisam morala da ih držim jer nisu mogli da padnu ni da su hteli. Nema gde ni da se pomeriš a kamoli da padneš. Na prvom sedištu starija gospođa i gospodin sa štakom a preko puta baka sa unučetom. Drugi mudro ne okreću glavu, mada i da jesu, ne bih mogla da se probijem sa decom do njih.

Proleće stiglo, prvo sunce posle zime upeklo i sve zamirisalo. Nafta, rđa, ostarela isflekana sedišta, a ljudi u zimskim jaknama, pa vruće, pa se znoje. Kažem ja, sve zamirisalo. Gledam odozgo sina kako se drži a diše na usta, osetio i on mirise, na kraju se uhvati za nos. Devojčica se ne buni zbog mirisa već traži da joj skinem kapu od jakne, vruće joj. Ne mogu, za kapu je držim da ne padne. Zaustavi se naš dragi prevoznik i mi udahnusmo svež vazduh i protegnusmo ekstremitete. A sutra opet isto, nova tura, nova avantura.

Dok sam kod kuće čitala neke vesti, videh tekst o jednom političaru čija se slika pojavila na društvenim mrežama kako se vozi tim istim autobusom gradskog saobraćaja a pogled mu se gubi u daljini. Pre neki dan jedan drugi se isto tako slučajno vozio autobusom, samo on je bio zauzet gledanjem u svoj skupi telefon. I ja sabrah dva i dva, eto razloga za ove gužve u prevozu. Neki verovatno odlično plaćeni marketinški stručnjaci su došli na ovu epohalnu ideju da se u toku izborne kampanje svi političari malo voze gradskim prevozom. Do sada smo u toku kampanje videli kako političari voze teške mašine, obilaze sitnu i krupnu stoku po selima, otvaraju fabrike, mostove, liftove, rade na raznim mašinama, drže lopate, sade biljke, kreče. Samo još što goblene ne vezu i pitu ne razvlače. Mislim, znam je odakle ta ideja, čitala sam i ja kako neki skandinavski predsednici dolaze biciklom na posao a bivši predsednik Urugvaja Hose Muhika se vozi u svojoj staroj Folksvagen bubi. Ne radi se ovde ni o čijem liku već o delu.

Poznajući mentalitet našeg naroda, ne stoji vam to dragi naši demokratski predstavnici, ne uklapa se. Da ne bi bilo degutantno i vređalo našu inteligenciju potrebno je da to radite i van vremenske zone zvane predizborna kampanja. Jer svojim ponašanjem u kampanji napravite pometnju i tamo gde ne treba. Stvorili ste gužve u autobusima pa mi koji nemamo alternativni prevoz, moramo da stojimo na jednoj nozi. Kampanja je na početku. Kakve li se još strategije približavanja običnim biračima spremaju?

4 коментара:

  1. Bolje da idu da maze krave, kao nekad.
    A za mamu sa troje dece i tri ruke, duboki naklon!

    ОдговориИзбриши
  2. E draga Sanja, a krave se tek obradovale novim tendencijama u kampanji!😊 Hvala ti puno!

    ОдговориИзбриши
  3. Draga, svaka čast za hendlovanje njih troje u BUS plus sardini. Nemaju pojma ti politički šminkeri koliko su nesposobni da urade to isto, kao što najverovatnije misle da ih nismo ukapirali ;) Super tekst :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Olja, sa decom u prevozu je uvek avantura. A političari se nažalost ne menjaju!

      Избриши